Evolutions museet

Njae.... Det var helt ok. Men nu när man sett det så behöver vi inte åka dit igen.

Rad upp och rad ner med konstiga grejor i vätskefyllda flaskor och glasbehållare. Behöver jag tillägga att hyllan med havstulpaner från slutet på 1800talet hade varit mer intressant om det egentligen innehållit det som det SÅG UT att innehålla.

Personligen var jag mer fascinerad av HUR det organisterat och arkiverat allt för så länge sedan som 100 år. I många fall kan man även tycka att det KAN vara lägligt att skriva ut vad det är för ngt man står och tittar på också. Att se de latinska namnen skrivna på en gammal gulnande lapp, säger mig dessvärre nada när jag inte har en latinsk ordbok med mig... och inte heller sade "grejerna" mig ngt.....

Aja.... Kul att umgås med kidsen lite iaf.
Mysig dag!


 

 

image description

 

... och sen kom tanken... tänk alla dessa stackars djur som fått ge livet till för att det skall arkiveras och stoppas upp. Var och vartannat museum har likadana.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0