Sol Underbara sol!

Jag vill sola.
Ligga och gassa mig själv på altan mitt här ute i skogen där ingen behöver lida... eller, ja... de finns ju faktiskt de som tänder på lättklädda, storväxta tanter.
Jag lever med en av dem, som tur är ;-)

Men nu är det bara plugg, plugg och plugg som gäller. Kryddat med lite extra plugg.
Körde mini till syster i våla, och klev sedan ner till källarvåningen för att plugga.
SHiiit vad segt det gick.
Lika tecken ger plus, olika tecken ger minus.
Simpelt.
Glasklart!
Om jag inte för tillfället blivit totalt sifferblind och inte fick in det i skallen. Så hela det kapitlet jag räknade igenom idag, måste jag göra om.
För jag vill förstå.

Känner mig lite som ett bar där.
"Aha... ok... aha... ok..... men varför?"
Jag hör vad du säger, förstår vad du menar... men jag hajjar inte varför. Dessutom ska varenda exempel ta upp de enklaste varianterna, medans jag lämnas ensam till mitt öde att lista ut hur fan det fungerar i tänkandet med de svåra. Som om det skulle vara till hjälp för mig liksom.
Nej, så det blir till att grotta ner sig i samma kapitel nu i kväll/natt och fortsätta i morgon.
I morgon åker mini till sin farmor i Väsby så jag har en heldag att plugga alles alena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0