Meningen med livet

Människan har alltid funderat över meningen med livet, så även jag.
Några begrepp som brukar dyka upp i svaret är kärlek, barn, njutning och att leva i nuet.
Vissa menar att vi själva får skapa en mening åt livet, och att man är vad man gör och vad man låter bli att göra.

Oftast lever man med förväntningar om att det blir bättre, men fortsätter vardagen med att vänta, och längta efter ett mål man satt upp åt sig i framtiden.
När man väl kommit till den punkten... så omvandlar man ändå det till att vänta på något annat för att det ska bli bättre, istället för att ta tillvara på den stund man har nu.

Hur många dagar denna vecka har du "levt" och hur många dagar har du "väntat"?
Jag försöker dagligen att påminna mig själv om att leva, och sluta vänta. Och dagligen glömmer jag bort det och behöver påminna mig själv igen.

Känner ni igen Er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0