LoDjur

Innan vi åkte till Thailand så blev vi informerade att två stycken lodjur knallat över åkern den morgonen... sedan dess har jag liksom alltid haft ett vakande öga mot skogen.
Och igår var det dags.

Jag var ute med dogsen, som inte verkar sett den beiga varelse som stod i skogsbrynet och spanade på dem. STOR Var den och efter att ha spanat en stund började den röra på sig.
Snabbt ropade jag in dogsen och tänkte att den där lokatten får vara själv ute och inte leka med mina dogs....

Idag när jag kikar ut mot den plats där lodjuret stod, så har den istället lämnat en stor vit plastgrej i sin plats. En sådan där som man lägger runt silage (härligt att vara granne med en skräpig bonde med hästar som inte städar efter sig... märks när det blåser).

Nu vill jag inte direkt hörsamma min insident om den stackars svanen som låg skadad på åkern. Den ovanliga arten "rörSvan", och påstå att detta är en exakt likadan grej.

Ser man inga egna djur får man väl helt enkelt hitta på dem själv! Det gör tillvaron så mycket mer spännande!


Ser ni inte likheten?

Snart... när Phipi bajsat klart ska vi åka!

De stora kidsen var på sådant sprudlande härligt humör i morse att jag hade lust att hålla dem hemma från skolan! Längtar tills de kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0