Gaahh.... trana!

Skrämmer skiten ur mig gör de när jag i lugn och ro försöker fylla byttan med jord.
Äppelskrutten som legat och ruttnat i köket skall äntligen få åka ner i jorden och se om det blir ngt.
När det gäller äppelträd för övrigt så kommer vi köpa på oss de större träden, där de "bara" tar ngt år innan de börjar ge äpplen.
Den här åkte i jorden bara för att jag vill se hur lång tid den tar att gro, samt om sorten går att odla här.

Hur som helst, så när jag fyller på jord så hör jag ett skrik som ekar utav bara helvete! Och jag flyger mot dörren för att stoppa hundarna som triggas igång direkt, samtidigt som jag ivrigt rusar in till de apatiska frågetecknen som sitter i soffan!
Utanför vårt hus, på åkern - ca 5 meter från huset, står två ståtliga tranor och skriker!
Nog för att de är vanliga att se... men aldrig någonsin har jag sett dem så nära!!
Åh herre jävlar vad de låter!!
Vackra!! Vilken känsla!!
Frågetecknen i soffan var dock så sega att de hade hunnit ut en bit på åkern innan de kom ut.

Men inte hade jag kameran med mig heller... så det fick bli en bild från nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0