Underbara sol!

Visst är det härligt!!
Solen gassar och värmer, snön smälter och jag ska ut på promenad med Phipi, T och J.
Sen blir det till att skynda sig hem för att tillaga maten innan fotbollsträning, och sen en promenad till med Emilia och Phipi (och om någon vill haka på) vid 17.30 ca.

Fick en liten kommentar från kidsen idag om att jag borde spara ut mitt hår. Och jag förklarade att jag håller på för fullt, men det går inte så fort ... tyvärr.
Oliwer kom då med en tillsägelse att jag kunde väl iaf ta ur tofsen när jag är bland folk...

... Men jag förstår inte riktigt vad det är för fel på den.
Håller ju håret borta från ögonen så det är praktiskt att ha den där. Kanske inte det vackraste ... men ändå.
Tänk om jag blir en sådan där mamma som barnen skickar in på "gör om mig" för att jag går klädd och ser ut som det är bekvämast... utan att kanske alltid tänka på hur det ser ut förrän jag är på väg in i affären.
Men äh... är mellan storlekar och tänker inte köpa mig en helt ny garderob utan tar tillsvidare makens tröjor och de största topparna jag finner.

Nu har Phipi ätit färdigt. Idag blev det några skedar örtagårdsgryta och sedan makaroner och korv. Kyckling korv. Ska se om jag får i henne lite efterrätt innan vi åker....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0