Kidsens rum

Det har stört mig som 17 att vi inte tagit oss tid till att iordningställa Barnens rum.
Vid inflytt blev det bara att vi ställde in sakerna i deras rum, och sedan har det liksom bara stått.... i väntan på att få inta sina riktiga platser och göra rummen mystrevliga.
Igår började vi.
Och idag avslutade vi det.
Först Emilias rum, och sedan Oliwers rum.
Gick igenom ALLT från minsta legopryl till kläder.
Barnen var själva aktiva och vi körde spara, arkivera och släng. De var superduktiga.
Sen ... började de bråka... om en .. eh ... snäcka.
Och då börjar jag fundera lite på vad det är de egentligen vill... hrm.
Men efter en stund gick det över och sedan har de varit så rara så.
Oliwer stackaren är sjuk igen... Ont i kroppen, feber, hosta och täppt i näsan.
Stackars min lilla...

I morgon är det dags för deras allrum som skall göras om, och tvättstugan :-)
Och nej... jag menar inte bokstavligen "göras om" utan mer iordningställas!

Phipi stackarn måste nog få en hjälm.
Hon är så ivrig på att gå att hon inte tänker på att hon ramlar. Trots att hon nyligen lärt sig knata fritt, så sätter ungen igång med att dansa och springa... vilket hon självklart inte klarar av just i dagsläget utan resultatet blir att hon ramlar och slår i huvudet.
En incident idag... hade dessvärre inte kameran aktiv, och som bra mor så hade jag ju självklart annars filmat hennes öde och skrattat åt det tillsammans med henne när hon blir äldre....
Philippa går in i sitt rum och hämtar kartongen till ett "krokodilspel". Den är stor men hon klarar med nöd och näppe av att bära runt på den.
Sen testar hon gränserna och börjar springa.
De första stegen går faktiskt ganska bra och hon skrattar stolt.
Sen händer det.
Hon tappar greppet om kartongen, men eftersom hon fortsätter springa, så ramlar hon över den... och ner med ansiktet i golvet.
Jag hinner reagera, men dämpar bara fallet då jag endast får tag i hennes byxlinning.... som är töjbar.
SMACK!
Det var bara EN av tusen incidenter under dagen.
Så... nu ska jag surfa runt och kolla om det finns hjälmar till barn innan hon slår skallen sönder och samman.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Går trollungen?! Vi ses helt klart alldeles för sällan. M vägrar fortfarande - försöker inte ens. har slagit sig in på en nya bana - prata!

Öronen svider på mig när han går och lägger sig. Snackar hela tiden, grymt kul! Skrattar hela tiden men det är skönt 20,00 oxå när huvudet får vila lite.

Apropå att sova hörde en så skön kommentar:

Småbarn sover inte - dem laddar batterierna!

2011-03-05 @ 23:02:51
Postat av: Cin

Jaaa!!

ALLDELES FÖR SÄLLAN!!!

Det där med öronen känner jag igen... kan tyvärr inte säga att det blir bättre... Oliwer blir tio nu i sommar och snackar så man får skavsår i öronen fortfarande.

2011-03-05 @ 23:23:06
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0