Helgen

Nu blev det inte så många skrivna inlägg i helgen, men det är inte lätt att få till hjärncellerna ibland :-)

I söndags fyllde iaf min älskade systerdotter 18 år.
Tänk vad tiden går fort...
Det var ju precis nyligen hon var en liten bebis.

Vi firade dagen lite tidigare, eftersom ... ja, det var ju söndag igår... dagen innan helgen är slut och veckan börjar igen.
Så vi firade på lördagen ist.
Men det var ok, för firandet pågick långt över tolvslaget så det hann t o m bli hennes födelsedag!

Hennes mamma hade fixat iordning en grym salladsbuffe, fast det fanns så mycket mat så jag vete 17 om man kan kalla det salladsbuffe...
Buffé får det bli ist.
Det var pasta, skinka, tonfisk, grönsaker i alla former och färger och en gudomlig vitlöks sås!
Köket var proppat med folk och alla vuxna lät de yngre ta första sittningen.
... eller ja... alla vuxna som tänkte efter....
Jag satte mig nämligen, hungrig som en varg, men de yngre :-) Får skylla på att dotra inte vågade sitta själv ;-)

Själv drack jag inget, eftersom jag skulle åka hem på kvällen... och de som gjorde det höll sig på en grymt bra nivå. När klockan sedan tickade på så drog sig ungdomarna ut för att köra "invigningen" för I på krogen. Ett glatt gäng begav sig mot bussarna till Uppsala och lämnade oss gammeltackor hemma.
En timme senare begav sig de ... andra, och då åkte vi hem genom skogen i mörkret.

Nu är hon alltså 18 bast!
Lilltjejen.

Söndagen bestod av att, trots brist på alkohol intag, känna mig som bakis.
Hur det går ihop har jag faktiskt ingen aning om, då det inte heller blev värst sent innan vi var hemma. Kanske var det allt prat och skratt som lämnade sina spår när tystnaden tog över.
Som efter en koncert.
Vissa har ju en stämma som gör att skygglapparna läggs på i flera lager över öronen.

En sista insats till att finna en bikinijävel åkte jag på också.
Maken köpte inte min förklaring till att jag inte behöver följa med till stranden utan kan stanna och hjälpa till med städningen på hotellet ist.
Jag kutade igenom varenda butik i Gränby och har sett hela utbudet som finns inför sommaren. Det tragiska är att om jag skulle införskaffat mig något sådant skulle jag likaväl kunna köra utan, för de där trådarna hade sjunkigt långt in i ... huden.
Och alternativet att införskaffa mig en i Thailand (vissa har inga begränsningar på hur små de sätter på sig, även om hyddan inte riktigt är gjord för modellen) existerade inte för mig.
Tänk om de erbjudit mig en i "yes, yes we have your size. Elefant Size" som en annan blev erbjuden.... yikes, det hade inte mitt psyke pallat.

Fann iaf en, och kör på den. Täcker lagom, även om inte allt.

Nu, som vanligt... en 75cm solstråle som indikerar:
Time´s up!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0