En dag på stranden

I går, när det var lika härligt varmt som det är i dag, så åkte vi till Östa tillsammans med T och J för att tillbringa dagen på en sandstrand. Stranden ligger precis vid Östa Camping och är en suverän plats att tillbringa dagen på.
Trots det soliga vädret, så finns det gott om plats på stranden, vilket passar oss perfekt!
Barnen smordes in noga innan vi åkte, och om jag hade varit lika duktig på att smörja in mig själv så hade mina knäveck inte varit så ömma idag.....
Det var så härligt att jag ångrade bittert, att jag inte tagit med mig badkläder själv.



På vägen hem stannade vi till vid Ingbokällor, som i mina ögon är en helt underbart förtrollande plats. Man riktigt känner hur historiken och magin omfamnar en när man kliver in på området.
Platsen ligger i ett natur reservat och skogen runt om har fått sköta sig själv.
Naturen är ett underverk!




När vi kom hem slocknade mini direkt, men vaknade sedan vid 23 tiden med 40gr feber. Trots alvedon ville inte febern sjunka mer än till 38,3 under natten så det blev till att badda med fuktiga handdukar - som mini inte gillade och motsatte sig detta högljutt - och vaka. Vid 05 tiden somnade jag av utmattning.
Mini sov mestadels utav tiden, men jag tycker det är så oroande att veta om hennes feber utan att veta varför... så jag kunde inte slappna av förrän hon var tillräckligt sval i kroppen.

På morgonen vaknade hon pigg, som vanligt... men fortfarande med feber. Den planerade resan till Nonna och Nonno - där barnen skall vara i två dagar - fick därför vänta tills vi visste om febern skulle ge med sig eller om vi skulle åka till sjukhuset för koll.
Efter ett par timmar med alvedon (stolpiller) och isglass så sjönk den äntligen så vi kände att det var tryggt, och de begav sig. Maken till arbetet och kidsen till Väsby.

Nu är det studier som gäller för mig. Engelskan skall vara inlämnad på fredag, och Matte - som jag inte börjat med ännu - nästa fredag. Ingen rast ingen ro, men det är bara att bita ihop och gilla läget!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Låter som för mycket sol och värme och för lite vätska. Solsting tror jag det heter. Då kan man nämligen få feber:0

2011-06-29 @ 19:50:44
Postat av: Cin

Yes, skulle tro att det var något liknande.... kram

2011-06-29 @ 22:53:20
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0