Tupp eller höna?

Jag har alltid tidigare sett min kära make som tuppen i hönshuset.

Han håller koll, är den lugna typen och ser till att saker blir gjorda (tja, inte byggsaker då rå... där får jag fixa själv eller tjata lite extra så det blir gjort).
Men... nu måste jag erkänna att jag hade fel.
Han är ingen jävla tupp!!
Han är en höna!

Allt det jag nämnde ovan är bara tecken på en förvirrad höna som inte vet bättre än att göra tuppsaker.
Men när jag läste:
"Japp, men dom kan bli jäkligt jobbiga utan tupp (läs så överkåta så dom lägger sig platt för dina skor), tuppen har dessutom en viktig roll för frigående höns - han är vakthund och larmar vid rovfågelattacker."

När jag såg texten i parantesen så slog det mig genast.
Han är ju en höna!


JAG däremot är en lejoninna..... börjar brunsta direkt när kidsen är borta ;-)

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0