Vad göra?

Snart är det dags för föräldraråd igen, och jag vet faktiskt inte om jag orkar tala för döva öron en gång till.
Att snacks och sötsaker INTE hör hemma på en skola, förstår alla med sunt förnuft. Men den delen av sunt förnuft verkar inte ha det minsta plats hos pedagogerna, rektorn eller många föräldrar.

Yikes!
Frysta stekta köttbullar, som scans, får sin karaktärisktiska smak från de stora tankar med KOTALG som de är friterade i. På förpackningen strå det friterade i animaliskt fett och endast en obotlig romantiker kan inbilla sig att detta skulle kunna betyda smör.
Den betydligt billigare kotalgen, ivars heta bad industriköttbullarnas runda form fixeras, är en slaktrest som även används vid framställnnig av fågelmat och lim.
Blä!

Så nu måste jag skaffa en kossa så jag kan få egen köttfärs, så jag kan göra egna köttbullar.... problemet kvarstår dock ändå, hur jag ska göra för att få kossan att fortsätta leva.
Verkar inte vidare humant (på ett djur... hrm).
Köper köttet ist.

Vet att det finns gårdsbutiker i Tierp och Östervåla... bara att ladda upp pengar och göra mina inhandlingar där.
Ni som läser, och vill äta REN BRA MAT i stockholmsområdet... så är
Cajsa Warg den butik som är absolut bäst och har det största utbudet av kravodlad REN mat!
Grattis till Stockholmaren.

Kommentarer
Postat av: Joi

Det låter ju bra men jag undrar hur djuren behandlas innan dom hamnar på talriken????

Jag såg nämligen ett inslag på tv om hur dom kastrerade slaktgrisar, behöver jag säga att jag nästan konverterade till islam. Skämt å sido men jag äter inte korv å dyligt längre ivf.

2011-01-14 @ 21:02:47
Postat av: Cin

Det är allmän slakterierna. Vänder du dig till gårdsbutiker så använder de endast "särskilda" slakterier där djuren behandlas värdigt (om man nu kan kalla avlivning pga mat det).

2011-01-15 @ 00:03:48
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0