Stackars Phipi

Nu är min lilla snutta förkyld.
Natten till i dag var mycket orolig, och jag som tänkte att jag skulle gå och lägga mig lite tidigt gjorde rätt val eftersom jag fick trösta min lilla flicka flera gånger under natten.
Misstänker att det var ont i halsen.

Alvedon har jag hemma, men jag har även haft en doserings spruta en gång i tiden. Vart den befinner sig i dagsläget är inte något jag har kunskap om.
Maken lyckades iaf bända upp den där droppsäkra sprutdoseraren så vi kunde måtta upp rätt mängd så hon iaf kunde få slippa febern....
Sen kom nästa trick...
Det var ju inte precis så att hon frivilligt dricker Alvedon ur ett teskedsmått (= 5 ml) utan vi måste blanda ut det med ngt.
Det fick bli lite yoghurt... inte det optimala men hon fick i sig, febern lade sig och hon somnade.

Nu återstår det att se om vi får sova lite i natt eller om vi har vak igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0