Play doooo

Idag är det handavtryck som gäller.
Förberedelserna är gjorda, och det är bara att vänta på att minstingen skall vakna.



De större barnen, inkl min kära söta lilla systerdotter, har varit ute och lattjat hela dagen. Tänk vad roligt det är med hustak och en bäck med is på.....
Ytterligare en grej att ordna i sommar, är att röja i bäcken så gammalt "avfall" som gräs och grejor från husbygget inte ligger där och skräpar.
Bäcken är sommartid full av både salamander och grodor, så den måste vi ta reda på.

Åh!
Skall bort 5-6 februari.
På fest och sedan kn... eh... övernatta på hotell med maken då vi är så långt hemmifrån.
Barnvakt är fixat tack vara kära älskade svägerskan Joi( som inte vet vad hon gett sig in på - fem myror är fler än fyra eleftanter) men är det någon som kirrar hela bunten så är det hon ;-)
Däremot är det värre med hundvakt.
Att slänga ihop alla hos svägerskan är som att signera en dödsdom för hanarna där..... liiiite för liten yta och för många ungar att hålla reda på.
Syster är bortrest (hon skulle aldrig ta hundarna någonsin iofs) och därför bor mor min i hennes hus (eftersom hundarna är bannlysta där, så försvann den möjligheten).
Deville har dessutom inte gått i koppel på nästan ett år ;-)
Sommartid hade det varit ypperligt med hundgården... men vintertid... Nääää!

Jag har lagt mitt förtroende till bror... men, ja.
Inte illa ment bro, men en mer upptagen människa får man leta efter så jag ser det fortfarande som "olöst".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0