LCHF

Dagen i sig blev lite meck, men frukost/lunch bestod iaf av Julskinkan som jag griljerade med enbart senap nu så här på efterkälken.
Middag däremot blev det lite annorlunda:
Fänkål/Blomkålsgratäng med saffran och permesanost
Pepparbiff
Bejje
Sallad med mooomsiga kalamata oliver i

Riktigt mumsigt faktiskt!!
1-0 till mig när det gäller att finna goda alternativ till pasta eller potatis som maken inte trodde existerade :-) Men det blev minuspoäng när det gäller att finna något som Oliwer äter.
Emilia tyckte det var super, och hon kommer absolut inte må dåligt då hon gillar samma sorts mat som jag ;-)
Men vi löste det sedan med att förklara vad det var som är "ok" och låta Oliwer brainstorma själv vad det var han vill ha. Tro det eller ej... men resultatet blev en "aha" Upplevelse!!
Min son kanske kommer bli en kock när han blir stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0