Jag och spegeln...

Emellanåt måste jag köra lite pepptalk med mig själv. Då ställer jag mig framför spegeln och talar uppmuntrande och positivt.
Det är verkligen ok att inte hinna med allt, göra allt och vara nyttig och rörlig i alla anseenden... men jag måste höra det. Ingen annan säger det till mig så jag får helt sonika ta och göra det själv:

"Allvarligt talat!
Gällandet promenader.
OM de är så himla sunda som alla påstår, så borde ju brevbäraren vara näst intill odödlig.
Valen, som simmar hela dagarna och bara äter fisk... Den är ju TJOCK SOM FAN!
Kaninen, som springer och hoppar runt hela tiden... Den lever i MAX fem år ...
Sen har vi sköldpaddan, som varken springer eller hoppar runt. Den står praktiskt taget stilla dag ut och dag in... DEN KAN LEVA I 150 år!!!
Såååå.... slappna aaav för faaan!
"


Kommentarer
Postat av: Satu

Haha så rätt! JAg går bara promenader för att jag har fått höra att Saga behöver vara ute =) Annars skulle jag nog aldrig ge mig iväg. Trist nog är vår förskola i Uppsala ute hela eftermiddagarna. Usch =)

2011-01-27 @ 22:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0