Grönska

Min skalle är i full gång med att fundera ut hur vi skall göra med trädgården i vår.
Hur vi skall ha det och vad vi skall bygga så vi kan börja planera VAD vi skall börja med först. Sen får man ta det pö om pö men planen måste vara klar innan man börjar... annars blir det bara pannkaka av alltihop.

När jag tänker, så går mina tankar över den härligt gröna gräsmattan. Över träden som gnistrar grönt i solen och nästan känner värmen på mina fötter.... tills jag inser att det bara är inbillning och det jag känner på fötterna är kyla pga att golvet är avstängt och ingen eld i kaminen.
Brrr....

Finns många mysiga saker som man kan göra när det är vinter, och jag vet att vi kommer inte komma igång innan Thailand iaf.
Men när vi kommer hem vill jag veta vilka plantor jag skall börja med... vilka som skall planteras först och när.
Träden skall kapas, fågelburen fixas och Hundgården fixas.
Uppfarten skall grusas, carport skall byggas samt en entre variant.
Dikena skall rensas och staket upp mot åkern.
Placeringen på trädgården (mat) har jag valt och den måste iordningställas. Pga hundarna måste staket upp så de inte pissar på mina plantor.. Uäk.
Dessutom behöver jag tonvis med matjord då marken här består mestadels av grus... suck.
Växthus måste införskaffas och fixas iordning.

Som ni ser, så är det en del att göra när snön smälter.... och det här är bara de grejorna som är "viktiga" för i år. Då har vi redan lagt poolen åt sidan... Phipi börjar ändå knalla och jag tycker nog det är skönt att inte hålet finns där då.

Och nu är det bara snö.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0