"De vill inte"

ARTIKEL

Det är väldigt enkelt att locka läsare till följande rubrik, allra helst om det även står invandrare i meningen. Men att "vill inte" och "måste begränsa" inte är samma sak står det inte mycket om.

Vi har förmycket invandrare i Sverige, JA!
Skall vi för det stoppa invandringen helt?
NEJ!
Men Sverige måste för fan ställa sig upp och visa lite ryggrad när de skickar ut välkomstkomitten och ge folk information om vad som är ok och inte ok att pyssla med i SE.
Hedersmord är, och kommer aldrig vara ok.
Kriminallitet är inte heller ok.

Nu har vi flera grupper av arbetslösa, icke Svensktalande invandrare i Sverige som i sina grupper även har en väldans massa saker som pågår som INTE är ok.
Jag tycker helt och fullt ut, att den som kommer hit som invandrare och begår brott.... får, efter en upprepning (alla förtjänar en till chans) indraget tillstånd att få vara här i SE.

- Svenskar begår också brott!!
Ja, det gör de. Hårdare bestraffningar och fängelser som ÄR fängelser. Kunde jag komma på en bra ursäkt till att skicka dem till någon avlägsen vulkanö där de inte kan förstöra för folk, så skulle jag mer än gärna göra det.

Så... är jag rasist?
Jag vet inte faktiskt.
Min make har Italienskt ursprung, själv är jag Finsk i några celler och många av mina vänner är invandrare.
Det enda jag önskar är att även Sverige, skulle skärpa sin politik så de som flyttar in här har en chans att lära sig av Svenska seder och bruk.
Borde vara ett krav för alla som flyttar hit... som ett kontrakt. Vare sig man flytt från ett land eller flyttar hit "normalt".
Och hade jag svar på exakt hur alla frågor skall lösas... så hade jag FAN inte setat här och varit mammaledig, för då hade jag varit politiker och arbetat för mina pengar.

Ah.... en ide är ju dock att ta alla dessa jävla ledamöter som inte jobbar utan bara tickar pengar pga sin titel... ta deras pengar och bekosta riktig svenskundervisning till Nysvenskar!!

Jag är het på gröten när det gäller det här ämnet, men jag måste tyvärr ta Phipi nu och har inte ens möjlighet att läsa igenom texten för att se om jag har några grodor som hoppat ut......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0