Aooouuuch!

Finns det ngt mer irriterande (just nu) än mjölksyra (I muskler produceras enbart L-mjölksyra av pyrodruvsyra som bryts ner av enzymet laktatdehydrogenas under normal metabolism. Under hård ansträngning hinner kroppen inte transportera bort mjölksyran från musklerna och koncentrationen kan stiga från normala 1 – 2 mmol/L till över 20 mmol/L - MAO det gör ont!) när man önskar ha båda armarna till hjälp?

Att det uppstår kan jag förstå. Om inte annat känner jag det.
Men måste det komma så fort och är jag verkligen så jäkla klen (ja, ja).
Den enklaste lilla sak, kan ta så lång tid... och då är mjölksyra inget jag vill hindras av.
Förbannad blir jag, biter ihop och fortsätter ändå. Ända tills jag nästan använder musklerna (vad då sa du?) i skuldrorna för att få armarna kvar i samma position.
ÄNDÅ fick jag det inte som jag ville!

Lampjävlen hänger fortfarande på halv stång.
Och det är inte så att den är tung. Den är bara ovanför mitt huvud.
Armarna värker och vill inte assistera mig längre och jag är så arg så arg så arg!
Jag försöker verkligen tänka positivt, men det har ännu inte fått upp lampjäveln!



Jag plockade in lampan från förrådet för ett par dagar sedan. Var fullt medveten om att vi köpt IKEAs koppla kontakter, men vart jag lagt dem sedan vi flyttade in var bara ett stort blurr.
Sedan dess har jag städat, plockat och rensat i alla förråd som jag skulle kunna tänka mig att jag sorterat in dem. För att jag sorterat in dem någonstans, det hade jag stenkoll på.
Problemet var bara VART?
Idag hittade jag dem.
Fint insorterade i lådgrejen jag köpte förut för att kunna sortera in just sådana prylar.
Jag hade kollat där... men måste i frustrationen missat lådorna längst ner som då var täckta av tvätthögen.
Tvätthögen har idag minskat, när jag i frustration letade kontakter....

Så... jag har alltså hindrats i flera dagar för att jag inte hittar allt jag ska ha. Och nu hindras jag av den där jävla mjölksyran.
Ok... jag försökte mig på att stå på en stol, vilket gjorde att jag tvingades sträcka armarna längre än jag behövt om jag använt mig från stegen...
Men stegen stod ute i förrådet och det är fullt med snö ute. Maken har visserligen plogad och skottat fina små gångar... men han har inte direkt följt fågelvägen (från A till B på snabbast tid) utan skottat fina mönster som är jätteirriterande att kuta runt i när jag egentligen bara vill rakt fram.

Allt detta för en lampjävel!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0