Skytteltrafik

Nu är jag mäkta förvirrad.
Saker och ting kan ske på grund av olika saker, och sedan kan det även ske helt utan förklaring... eller med en förklaring som borde vara logisk fast den enbart skapar förvirring.

Kände mig lite piggare än jag gjort den sista veckan här, så jag beslutade mig för att skicka min käre make i säng med en orolig Phipi medans jag fixade lite prylar som jag inte hunnit.
Såg nämligen framför mig hur jag skulle tvingas se dessa "sysslor" i ytterligare en vecka om jag inte gjorde dem asap. Vilket tyvärr innebar mitt i natten.
- Tvättade
- städade iordning lite i tvättstugan
- skruvade fast "barnsäkert" i några hyllor
- vek tvätt
- plockade undan i köket
- sorterade ut ytterligare en storlek ur Phipi´s garderob.

När jag var klar så passade jag på att göra en djuprengöring av ansiktet... sker ju inte så ofta längre, att jag tar mig tid till det....



Medans jag står och sköljer ansiktet så hör jag hur ngn av kidsen går upp och börjar spola en massa vatten... men det låter konstigt så jag går och kollar.
Då är det min käre son som bokstavligen tömmer ut allt innehåll i magen (inkl de massa glas vatten han drack på kvällen) i toaletten.
Som tur är i toaletten!
Hade fattats bara om han repeterat de kräkningar ha lade på sitt golv sist vi hade magsjuka (har fan haft magsjuka oftare sedan vi flyttade hit än vi hade i Väsby under alla år... skumt).



Min totala förvirring innefattar även att min käre lilla son därefter tittar på mig, torkar munnen och sköljer den.
Han mår inte illa.
Inte ont i magen.
Kände bara att han helt plötsligt behövde kräkas....

Är det hans tur att bli dålig nu?
Är det magsjuka, eller?

Känner hur mitt egna illamående växer i magen och jag ser bara spyor så fort jag blundar....
Jag mår illa!
Ser framför mig:
Tripp till syrran i morgon - inställd
Kompisar på besök i morgon - inställd
Min egna tid (igen) - inställd (vem vill gosa med magsjuka - om det nu är det?)
Skåda ner i toakoppen - aktuellt

Får min käre make för sig att han måste åka in till jobbet i morgon, för att han själv återhämtat sig under helgen... så hoppas jag verkligen att han förstår att jag har VISSA invändningar på det.....
Nu blir det till att ÅTMINSTÅNDE isolera sig till Onsdag!

Just nu pågår Carinas nattliga skytteltrafik mellan alla barnen. Phipi gnäller, Emilia kan inte sova och Oliwer kräks.
Lovely ;-)


Kommentarer
Postat av: Nillo

Sänd in prover på vattnet!

2011-02-15 @ 14:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0