Nehepp

Nej, det blir inte alltid som man tänkt sig.
Och den här helgen blev det verkligen inte det alls.

I fredags var det tänkt att vi skulle bege oss till Väsby och fira med makens släktingar, men så kom snön... och så blev det inget av med det.
Då sköt jag på allt tills idag lördag, och lika bra det eftersom maken slocknade i soffan vid 20 tiden och gick sedan inte att få liv i.
Men någon tårta på morgonen blev det inte, trots att vi - dagen till ära - införskaffat en grodbakelse! Illamåendes och likblek kände han inte för att fylla 35 år idag. Eller ja, det kan han ju inte undvika, men han orkade inte fira det och somnade istället om.
Magsjuka trodde vi, men lite frisk luft kanske skulle hjälpa... men icke.

Talade med S, efter att även Phipi däckat med feber (yep, feber hade han också) och fick veta att det går någon förkylning som innefattar illamående (likvärdig magsjuka) men utan kräkningar och dyl. Och... med tanke på att vi klarat hela dagen utan kräkningar... så känns det rätt 100% att det är det de fått och inte magsjuka.

Hur som helst så blev iaf hela dagen inställd.
Allt.
Jag vill ändå tacka alla som tänkte komma och gratta Lofi, samt alla som grattat honom via mitt FB.
Jag är säker på att han tackar även han när han vaknar ur koman.
Lite uppe har han varit, men sovit mest.

Phipi har varit vid relativt gott humör, trots sin feber. Och idag fick hon även mumsa i sig sin första isglass i assistans för att snabbt få ner den höga febern.
Smaken verkade göra henne lyrisk, och numera vet hon alltså även hur glass smakar... haha.
Men sova själv vill hon inte göra, utan hon sover med mig...
De äldre kidsen blev så besvikna över att inte få träffa sina vänner idag, men de har varit riktiga klippor!
Så för att fira pappa lite trots att han mådde dåligt, eftersom de sett fram emot det... så slog vi till så stort som vi kunde.
Pizza, glass och godis.
Det är fler än en som kommer vara "sockerbakis" i morgon ;-)


Kommentarer
Postat av: Satu

Underbart att fira lite =) Jag själv har firat helgens närvaro med att städa, sova och åka pulka =) Riktigt trevlig helg blev det faktiskt den här helgen. Hoppas att ni mår bättre idag. HAde ju velat ses men vi hoppar nog dagens möte och så håller vi alla tummar för att det fungerar imorgonkväll. JAg kan, kan du? Kramar

2011-02-13 @ 08:36:13
Postat av: Jonasirene

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2011-12-09 @ 11:09:14
URL: http://jonasirene.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0