Ljusa sidan

Se livet från den ljusa sidan, heter det ju.
Men är det så himla smart det?
Solen tycker alla om pga värmen, men inte fan ska man stirra in i den för det kan vara skadligt.
Dessutom, så måste jag säga, att om jag tittar ut genom fönstret så är det väldigt ljust ute pga all snö.... men den är iaf tung att kliva igenom.
Aja... skit samma.... det är väl ytterligare ett talesätt som ska få en förvirrad.

eh... akta, ljuset i tunneln är tåget!
Det kan ju tyckas vara lite negativt... men det är väl ändå det man får leva med?
Jag menar... går du in genom en tunnel, så förväntar du dig att komma ut genom andra sidan. Du vet hur slutet ser ut och att det är ljust där.
Vad som däremot är mer spännande, tycker jag, är ju att se om du hinner genom tunneln innan tågjäveln kommer.
Där kommer den sportsliga delen i det hela.
Då blir det spännande.

Var på öf idag och jag kände lite tunghäfta faktiskt.
Barnen som lallar runt i all ära, men nu när det är blandat mammor och pappor är det inte samma sak. Känner mig, tro det eller ej, en aningen dämpad från att tala om hängbröst, gyn undersökningar och flytningar.
Nu sa jag inget, men tänk om jag skulle pratat på som jag brukar ist för att diskret försöka peta in brösten pga att jag a l l t f ö r optimistiskt tog en för liten BH på mig.
Jag får liksom inte samma respons då, när jag nämner om att "räta till brösten som är på väg ur bh´n" samtidigt som jag sticker ner handen och börjar gräva under tröjan.
Eller, Fan vad tros skyddet halkar snett, samtidigt som jag drar i de alldeles förstora mammatrosorna samtidigt som jag försöker få lite svall på skinkorna för att skaka skyddet till rätta.
Istället för medhåll och lite fnitter så skulle jag få en blick som om jag var en utomjording, och inse att det INTE är riktigt läge för att tala om vad det är jag håller på med.
(Att nämna irritationen över mens och sexbortfall är HELT uteslutet).
Nej, nu sitter jag... sjunger lite t o m faktiskt... och funderar på hur länge jag ska lyckas hålla käften ;-)

Kanske skulle man sitta hemma och spela FABLE ist....

Kommentarer
Postat av: Joi

Hahahahahahahaha, frust, fniss , asg,

Hahahahahahahaha !!

Tänk vilken värld som har öppnats

För dig, men jag undrar e du skapt för den?

2011-02-17 @ 16:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0