Jorå...




När jag var liten ville jag har fiskar... så jag fick ett litet akvarium med fisk i.
Jag ville även ha en katt... Mamma skaffade en katt.
En hund ville jag ha... men fick ingen förrän jag var 17.
Ödlor ville jag också ha... men det ville inte mamma, så jag fångade några salamandrar i ån och sa inget.
Mamma upptäckte dock det iaf, eftersom katten fiskade upp dem och lade dem i henne säng.
Fåglar har jag alltid tyckt om... så mitt rum pryddes under en tid av två undelater som hette Klick och Kalle.

Under en period i mitt liv så gillade jag möss.
Små söta möss som inte mamma tyckte om.
Så jag skaffade ett gäng och gömde dem under sängen i en låda.
Men katten hittade även den, och mamma kunde verkligen inte förstå hur det kom sig att vi hade så mycket döda möss som hon fick tag i.
Jag köpte bara nya av en kille som hade dem i källaren.
5 kr kostade de.
Det tog ett bra tag innan mamma listade ut att det var jag som tog hem mössen.

... Möss är iofs en sak. De behöver jag inte skaffa nu.
Jag har hela pumphuset fullt.
Men jag funderar lite på hur jag ska kunna dölja ett stall.... en svinstia... Får och Get inhängnad och ett litet hus till dem också...... tills dess att jag har övertygat min kära make att det är precis det som VI vill ha.
Inte hela tiden alltså, utan bara tills han vet att han vill ha det ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0