Jag eh.... jag eh...

... vänta... ska bara fylla på nytt kaffe... det gamla blev kallt ;-)....


Jo... för ca 10 min sedan.... när jag började med förberedelserna att skriva ett ypperligt blogginlägg som ger mina läsare det värt mödan att klicka på länken som leder till min blogg, så hade jag ett perfekt producerad humoristisk skrivelse i min skalle.... men den tycks ha funnit att bakdörren var öppen och dragit iväg lika snabbt som Phipi kommer göra när våren kommer och dörrarna börjar vara öppna.
M a o: SHIT, JAG GLÖMDE VAD JAG SKULLE SKRIVA!!

Dagarna flyter på här, vi längtar efter våren. Finner inget större behov av att åka till en isbana längre, då man bara kan spänna på sig grillorna och slida sin väg fram och tillbaka längs med vår väg.... den som INTE sandas kommunalt eller njae, inget sker väl kommunalt här ute...
Mao så har mina promenader kommit av sig lite... det går inte att ta sig upp till vägen pga isen...



Eller va fan!
Det gör det ju visst!!
Jag får väl ta bilen till brevlådan och packa ur vagn m.m så jag kan ta mina dagliga promisar!
Yeeeaaahhhhyyyy!
VARFÖR tänkte jag inte på det?
Dessutom skall S och jag numera knalla runt varje Måndag och Torsdag efter 19 (om någon vill haka på, så är det bara att hojta till). Promenaderna kommer ske in the morning gift!

Förnyelsen av passen gjorde vi igår. Kidsen och jag åkte in till Uppsala för att möta upp maken och sedan bege oss till polishuset.
Jag blir så rörd när jag ser hur gulliga och rara mina ungar är mot varandra och sin lillesyster. Det var nästan så jag hamnade längst bak när de skulle assistera henne i "passbåset" i försök till att få henne sitta så stilla som möjligt och hålla henne vid bra humör.
Även maken klarade passgrejen galant ;-)

Tanken slog mig även om jag har gått och skaffat mig... hrm, vad heter det nu... sådana där lössgrejer... FLATLÖSS!
*Ryser* Äckliga djur!

... men jag insåg sedan, när jag lade ihop ett och ett, att det enbart är min ansning som behöver förnyas. Återigen en nackdel med rakning ist för Brazilian Wax... men fortfarande inget som får mig att vilja posera i den ställning som krävs för waxningen( Notera: dubbel v kräver en amerikansk accent när ni läser ordet. Detta för full effekt av min mening).
Dessutom riskerar jag att få nedre delen av skinkorna bortslitna tillsammans med ... lappen.
..... fast det kanske inte är en nackdel. Förutsatt att det är biten nere vid knäväcken som försvinner ;-)
Det är som ett evigt krig, där motparten bara blir fler ist för att minska varteftersom jag dödar dem....

Uppdateringarna på bloggen har blivit väldigt glesa, och återigen ber jag läsarna om ursäkt. Kan dessvärre inte lova en förbättring när det gäller text, men jag lovar att publicera konternuerliga bilder på vår vardag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0