Cool bild!


Fotograf: Tove Sjöholm

Riktigt cool bild tycker jag. Och jag känner genast att det var en himlans tur att det bara var spår vi såg efter älgen igår.
Vilka ståtliga djur de är! Gigantiska.
Se hur stor den är mot bilen, ändå står den ca 20 meter FRAMFÖR bilen.

Vissa saker gör mig förvirrad när det gäller dessa djur. När vi bodde i isolerade väsby, då tänkte jag inte så mycket på det, men nu har funderingarna kommit fram.
Älgjakten. Hur länge pågår den egentligen?
Jag har en bekant som kommer förbi då och då, och dennes historier och berättelser får mig att tänka "Men va fan, är inte jaktsäsongen över?"
Eller är det så, att de som har möjlighet, är så skjutgalna att de finner ursäkter till varför de får knäppa dessa ståtliga djur året om....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0