Ja så kan man också se på saken...

Jag har hört tidigare, om alla möjliga lustiga påståenden som folk fått när de sökt barnomsorg här på landsbygden.
Det jag fick var:
- "Ja men om du måste åka in på föreläsningar, kan du inte ha med dig ditt barn då?"
Sen fortsätter hon med att berätta om att hon själv varit på föreläsningar där 2 små barn varit med.
Jag ställde mig lite frågandes till VART i helskotta dessa föreläsningar, där det är ok med barn som stör( och inte bara föräldrarna som tar med dem och skiter i att de ev stör andra) och svarade henne att nu är det faktiskt så att jag är helt övertygad om att dessa föreläsare ser på saken på samma sätt som arbetsförmedlingen.
- Man tar inte med sig barn på arbetsintervjuver, lektioner eller andra sammanhang där många är för att prestera sitt bästa UTAN barn som är ett störande moment.

Sen misstänker jag ganska skarpt, att på de föreläsningar hon varit... där det med största sannorlikhet handlar om barn, eftersom hon jobbar med barnomsorg( kan ju inte var hundra) är mer acceptabelt att ha barn med än på provskrivningar och föreläsningar i de ämnen jag läser.
Men vad vet jag....
Jo, att JAG inte kan koncentrera mig och lära mig ngt om jag har mina barn med mig.

"I XXX kommun finns en organisatoriskt bred och pedagogiskt genomtänkt barnomsorg, där föräldrar kan välja den omsorgsform de tycker bäst passar till sina barn.
Varje barn möts som en individ och hänsyn tas i första hand till barnets behov.

Servicenivån är hög i barnomsorgen både vad gäller öppethållande och verksamhetens innehåll."

Texten har jag tagit från kommunens hemsida, och jag funderar på om jag skall föreslå att de lägger till viss information:

 

1. Förskolerna i denna del av kommunen är överfulla.

 

2. Enl har de 4 mån på sig att placera barnen i barnomsorg, och det är inte ofta de klarar det här ute.

 

3. Det är bättre för alla parter( allra helst kommunen) om du väljer att skita i allt annat( jobb, studier m.m) och istället är hemma med dina barn så du inte ens behöver barnomsorg.

 

Så.... mina studier kommer fortsätta som de gjort... goodbye alla, umgås efter årsskiftet... kanske....

OM... OM OM OM.... jag inte lyckas finna en form av dagmamma, som ligger i närheten( har annars alternativ i både väsby och våla) 1-2 dagar i veckan, konternuerligt bokade dagar mot överenskommen betalning.

 

 

Gaaaaahhhhh!!! I dessa lägen får jag faktiskt lite ångest över att vi flyttat från Väsby.... :'(

 

.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0