Finlandsbesök :-)

I går åkte jag och maken( Jag, för att det är min lilla kusin... och maken för att jag inte hittar det minsta inne i Stockholm) in till Stockholm för att plocka minikusinen ut till bushen.
Det var ett väldigt Seeegt gäng som mötte mig där, men alltid lika glada små :-)
Jag vet att det inte var länge sedan jag snubblade över fotografier på dessa när de var nykläckta, men tänk vad tiden går....
.... utan att jag åldras det minsta....

Att åka fram och tillbaka till Stockholm känns verkligen som om vi varit ute på resa hela dagen, så när vi kom hem segade vi ner i soffan en stund... men knappt man hunnit sega in så skulle kidsen i väg och sparka på på IP.
But offcourse... pappsen glider iväg, kusinen bor in sig i stugan lite( vågar nog slå vad om att hon somnade också), och jag pluggar.

Men ingen rast ingen ro.
När de kom hem så gick vi genast( inget hjälper mot trötthet så som arbete) ut till förrådet och tog tag i att börja rensa.
Släp med sopor, tradera högar, mängder till Loppisen och sparas.
Nu kan man faktiskt t o m gå in där :-)
Ett stort svart moln blåste förbi... men det visste vi inte... att det skulle blåsa förbi alltså, så vi fick en jäkla fart med att röja undan och tillbaka allt så regnet inte skulle förstöra det.

På kvällen åt vi grillat och "grannen" kom över på ett par glas vin!
Jag, som inte klarar av att dricka helt rakt av längre... spädde ut mitt med sprite, och det är jag grymt tacksam för idag. För även om lilla kusin var trött och lade sig tidigt( no wonder, hon sov en timme på båten och bara berättelsen om brist på sömn fick mig att nästan dåsa till av trötthet - inte 20 längre) så satt vi uppe och snackade en bra stund... Nu är jag liksom bakis av bara det faktum att vi var vakna så sent... Snark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0