Analsex

"Synen på analsex har varierat avsevärt mellan olika tidsepoker och geografiska platser.

Under antikens Grekland var analsex vanligt förekommande och ett naturligt inslag i människors sexliv.
Analsex användes som en form av preventivmedel i heterosexuella förhållanden.
Homosexualitet var högt ansett och pederasti (sexuell relation mellan äldre och yngre man) var inte bara accepterat, utan uppmuntrades ibland.
Många konstnärliga motiv som bevarats från antiken innehåller bilder på analsex mellan både hetero- och homosexuella par.

Bland de japanska samurajerna var homosexualitet mycket utbrett och därmed var även analsex vanligt förekommande. En vanlig uppfattning var att könsumgänge med kvinnor var någonting för veklingar och ofrälse (ej av adlig börd).

Synen på anala samlag var något ambivalent i stormakten Rom.
Den aktiva parten (givaren) hade man överseende med, samtidigt som man ansåg att den passiva parten (tagaren) blivit förnedrad.
Att bli penetrerad ansågs omanligt och var förbehållet kvinnor och slavar.
Kvinnor hade en relativt hög ställning inom Romarriket och analsex ansågs inte vara någonting onormalt. Man föraktade däremot män som blivit penetrerade av andra män.
"

Följande text, som jag förvisso tycker är väldigt intressant då det är historia och kul att se hur "trender" går upp och ner t o m inom detta område. Ena stunden är det ok och acceptabelt, nästa stund är det tabubelagt och i dagens tid så är det lika vanligt som att skita fast man inte talar om det så mycket.
Jag tillhör dem som föredrar att avstå. Ut ur röva min kommer enbart avloppsgrejor, och in kommer inget alls!
Vill man läsa mer om denna intressanta gärning så kan man kika in HÄR

Det jag ville, förutom att dela med mig av denna historiska text, var att se hur många läsare som jag kommer öka med efter att den publicerats.
För hur man än vrider och vänder på det, så har alltid, och kommer alltid, sex att locka folk.
Alla är intresserade av det, men få talar om det.

Så ni som redan kommit till den här raden, har alltså bidragit till att öka min statistik (tack) och även stärkt min förutfattade mening om att alla är intresserade av sex.


Källa kursiv text och bild: Analsexguiden.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0