Vänner vs Facebook

Ja, jag har facebook. Precis som många andra.
Det kan vara av just den anledningen som ni själva glidit in här och läser.... för att jag länkat till bloggen på FB.
Som alla vet, så har man vänlistor där.
Det finns även så man kan fylla i om man är släkt, arbetskamrater eller dyl.

Jag har en del i min lista och det har ifrågasatts tidigare av en kontrollerande person, som många andra saker i mitt liv som tydligen kräver kontroll (för att accepteras och gillas).
Jag har mina vänner från skolan, hela kittet (grund och gymnasium). Jag hade för mycket länge sedan en pojkvän (kors i taket, jag vet) som var ett år äldre än mig... så jag lärde känna en hel hög i den årskullen också. Många på tjena hej basis.
Jag hade även en syster, ett år äldre, som jag lärde känna några genom också. Inte alla.
Min makes arbetskamrater genom åren, som jag lärt känna ... en del mer och en del bara på tjena hej basis.
Mina arb kamrater genom åren.
Även bekanta via bekanta.

Hur som helst... att rabbla upp HUR man känner och varför man har addat eller blivit addad är hyfsat löjligt, men tro det eller ej så har faktiskt den här kontrollerande personen (inte min make - han är inte kontrollerande heller) vid flertalet tillfällen ifrågasatt denna vänlista och krävt förklaring på HUR jag känner dem.
..... öööhhhhhh! (känner ni igen klockan som ringer här... den ringer in för fjortisar).
Sedan har jag även fått lektioner om HUR man gör och varför man addar personer.
.... öööööhhhh! Igen!

Eat that! Man lär så länge man lever ;-)



Det gör det visserligen mycket mer frustrerande också, att även om jag pga minnesbortfall inte kommer ihåg exakt varför jag känner igen en person, så minns jag att jag känner/kände den.

Ni som kikar in här.... känner jag Er?
Kände jag er?
Känner jag överhuvudtaget mig själv... nu blir jag förvirrad!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Mig känner du. Jag som kom med björnbärsbuskarna. Kommer du ihåg mig.:)

2010-09-02 @ 15:44:27
Postat av: Malin

Mig känner du ju genom systeryster. :)

En mycket yngre generation om jag själv får säga det, hihi

2010-09-02 @ 16:00:48
URL: http://mcb.blogg.se/
Postat av: Cin

Cecilia: Åhja... dig minns jag allt min kära vän!

Malin: Jaaa :-) Dig minns jag ju oxå ;-) En liten liten tjej som blivit stor ;-)

2010-09-02 @ 16:16:29
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0