Pool

Njae.... det blev ju ingen direkt någon pool för oss i år eftersom det inte fanns någon grävare ledig förrän nu i höst... och nu i höst känns det "sådär" att gräva en pool.
Badsäsongen är ju redan över.
Tjing för att inte bada!!

Så för att ändå ha något att bada i, så införskaffade vi en tillfällig pool.
Den badade kidsen i utav bara h-vete... ända tills vattnet däri blev alldeles grönt. Ingen direkt möjlighet till backspolning fanns så den blev stående.
Och grönare.
Jag misstänker att vi har haft en alldeles egen odling av vattenskalbaggar, alger och andra småkryp som trivs i äckligt vatten.

Nu när hösten närmar sig med gigantiska kliv, så skall ju den där jävla skiten tömmas och monteras ner... och jag min dumma nöt, väntade mig att maken skulle göra det. Och han väntade sig att jag skulle göra det.
Inte själva nedmonteringen... utan tömningen av det äckliga vattnet.



Så idag gjorde jag det.
Tog en hinkjävel och började ösa ur vattnet.
- "Galet" tänkte jag "måste ju finnas ngt sätt att tömma skiten utan att ösa".....
och mycket riktigt. Den som söker skola finna.
En propp i botten fanns det, och när jag funnit den så underlättade det ju en aning ....

När jag sedan stolt berättar detta för maken, så erkänner han att han redan visste om proppen.
Med mina hinkösningar i åtanke, tillsammans med den kraftiga ryggvärk som det medförde, så var den informationen inget jag uppskattade så här efteråt.
Men... skitsamma.
Poolen är tömd tills i morgon, och sen ska den monteras ner :-)
(av maken.... men ssshhhhh... han vet inte om det ännu).

I morgon: Tisdag.
Maken beger sig till London och Jag tar kidsen med på Innebandy träning ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0