Ojdå....

Glömde visst att uppdatera bloggen.
Det är själva faen vad FarmVille ställer till det!



Idag var det dags för den fasansfulla upplevelsen av 5 mån sprutan på Phipi, och efter det fick jag inte så mycket alls gjort.
Trädet, min äslkade silverpil, fick jag iaf ner i jorden även om jag fick kämpa som fan för det. 1 dm ner... så var det nämligen en massa stenbumlingar. Och ca 40 cm från gräsytan, så övergick den sandiga jorden till en stenig massa.
Så det blev till att gräva upp allt liggandes på alla fyra med en liten spade.
Nu är den iaf planterad och jag håller tummarna för att den klarar sig genom vintern och ifrån rådjurs angrepp.
Första skedet på "fågel lunden" är gjord :-)
Min gissning är att resterande inte kommer skrida till verket förrän till nästa höst.
Trädgårdslandet, doft lunden, bär området och stenröset kommer före.

Just nu sitter jag och glor på tv, inväntar jäsningen på degen som skall bli till bröd och bloggar.
Super trist inlägg, jag vet ;-) But wtf... skriver ju ngt iaf ;-)

Idag var det match igen, och grabbarna vinner brutalt överlägset numera. Skön skillnad från förra terminen då de alltid lång längst ner, längst bak och man kan verkligen säga att killarna skärpt till sig då det inte fallit bort några eller några nya tillkommit. De har bara blivit bättre!
Lördag är det dags för sammandrag igen och på tisdag börjar innebandyn.

Nästa söndag, då vi åker till Ullared den här söndagen (weeeiiii), så skall jag, Emilia och Oliwer prova på boxning :-) på den lokala boxningsklubben :-)
Sug på den ni!

Nu ska jag... hehe... kolla min lilla plantering på FV ;-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Coolt bruden. Kör hårt med boxningen även om de går trögt i början. Otroligt nyttig träning för hela kroppen..

2010-09-09 @ 08:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0