Lunch dags

... och det blev resterna från igår som vann det valet, samtidigt som jag funderar på vad kvällens middag skall bestå av.
Även e.m aktiviteter velas mellan en cykeltur, eller en tur ut i bärskogen.
Kanske sätta mig på den stora maskinen och hoppas på att den låter mig köra den?
Ett mindre roligt alternativ av sopsortering står ju även på agendan... blööö ;-)

Till nyheterna läser jag även om försök till demonstrationer pga SD´s inträde i riksdagen.
Jag håller fullt med.
Det är skrämmande.
Det är helt galet.
Men låt inte detta få en ANNA ANKA effekt där nyheterna lägger ner mer och mer tid på det som bara retar folk, för det är det som kommer göra att SD får ytterligare makt.
Det vill vi inte. Vi vill ju att de andra partierna ska ta tag i frågan och göra så det inte finns den här idiotiska politiska hanteringen av invandrare, som faktiskt ÄR ett problem trots att folk försöker säga tvärtom.

Men det är inte invandrarna som är problemet, utan politiken.... och det är det som gjort att SD lyckas ta sig in.

Jag vet själv, där vi kommer från, hur man valde runt på skolor.
För oss var det ett enkelt val då skolan låg precis bredvid och var en av de bättre skolorna (trots det inte bra), men det är andra som tvingats välja skolor längre bort pga att antalet Svenskar med flytande svenska, varit en sådan extrem minioritet och stökigheterna på skolorna varit enorma.
Hur är det då på de platser, de ställen där politikerna format till de invandrartätaste orterna och deras valmöjigheter?
Det finns elever som varit bosatta i Rinkeby, som tvingats åka långa resor till skolan endast för att ha en möjlighet till att lära sig svenska.

Är det då så konstigt, att ett sådant politiskt parti.... lyckas ta sig så långt?
Kraftiga åtgärder behövs så de åker ut med huvudet före ur riksdagen, NÄR dessa fyra år har gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0