Underbara morgon!

Sitter här med kaffekoppen i handen (inte bokstavligen eftersom jag sitter vid datorn) och ser hur solen sakta stiger upp och värmer trädtopparna.
Tanken och planeringen var att jag skulle ta en kopp kaffe hos syrran ist för ÖF idag. Och det ska jag... men tanken var att jag skulle åka vid den här tiden.
Men Phipi sover fortfarande.
Vad fan är oddsen på det?
Ska göra mig i ordning, och sedan väcker jag henne för annars hinner vi inte alls.
Men först ska jag njuta av morgonen med min kopp kaffe :-)

Torsdagsgruppen ÖF har utökats till tiderna 10-14 så vi får en lång dag i morgon!
Härligt!

Ska föreslå en pysseldag oxå, nu inför julen :-) Vore superskoj!

Jag sökte information igår ang skolmaten och förbättring av den och fann följande länk:
Skolmaten
Jag tycker ideén är super och hoppas på att kunna dela med mig av den till skolorna här omkring. Först ska jag presentera den i skolrådet.
Vi bor ju på landet, och har närhet till bönder och närproducerat... så kan Tyresö så kan fan vi!!!
18 okt är det skolråd igen och då ska jag ta upp det.

I kväll blir det invigning av braskaminen. Dags att prova på hur den håller och sprider värmen. ALL övrig värme är avstängt i huset, och det går ändå att vara här. Frusna jag lider dock, men resten av familjen tycker det är skönt. Trodde tidigare att det var bra isolerat, men herregud!!
Bra isolerat är det visserligen, men det var ONATURLIGT varmt i huset.... (IVT skulle kontakta oss för utbildning i värmepannan... men icke... så EN STOR TISTEL TILL DEM... kör via manualen - som är kass - ist)... och mycket riktigt!
Golven var på högsta värmen.
Så nu är de avstängda, och har varit så sen vi kom hem från Finland.

Nu ska jag klä på mig och sedan väcka Phipi.

Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0