Starka åsikter

Jag tycker det är jättebra med starka åsikter.
Att man kan köra snacket och ifrågasätta saker samt föra en diskussion.
Jag beundrar det, för själv är jag jättedålig på att diskutera. Har inte ord för det och blir bara förbannad.
Så jag beundrar folk som kan detta.

Men OM man ska ge sig in i debatter, och slänga ut sin åsikt... så bör man ju leva som man lär.
Ex... Klaga inte på att folk inte skänker pengar, eller ha en åsikt om detta... sålänge man själv heller inte gör det.
Enda skillnaden är ju då att den som talar om det, är öppen med det tillskillnad på den som ifrågasätter.... som inte betalar en enda krona.
Att inte ha råd är inte en ursäkt (återigen - kritiserar bara de som debatterar om det, men inte gör det själv) för det finns mängder med saker man kan undvara i vardagen för att kunna skänka en slant eller assistera med en god gärning.

Känner man sig träffad?
Man kanske kan tänka på det.... allra helst när det närmar sig juletider....
Hur dåligt man tycker att man har det... så finns det alltid de som har det sämre.
Här i Sverige och utomlands.
Bifogar en länk där man faktiskt kan göra en god gärning så länge man tycker att man kan unvara en peng.
Skänk en slant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0