Ilningar längs ryggraden.

Jag sitter i vardagsrummet och hör hur maken lägger Phipi... en galen Phipi. Hon skriker hysteriskt och maken härmar henne....
När jag kikar in så ser jag hur PappaMattias ligger och sparkar med benen på samma sätt som Phipi... men Phipi gör det för att hon är arg... Tias gör det för att retas.
Nu måste jag iaf ge hennes fader en eloge... han får inte de där rysningar och paralyserade agerandet när han tar hand om Phipi... även om Phipi inte tycker att det här bytet är helt ok. Inte heller har han fallit för frestelsen att bita i hennes skinka (inget som tidigare barn uppskattat direkt)...

Och som ni kanske märker på mitt hattande fram och tillbaka så har jag extremt svårt att inte lägga mig i. Det var ju faktiskt jag som för en liten stund sedan bad Tias ta den gnällige...

Men... sssshhhh.... jag tror fan det funkar...

Eftersom maken tar den pipiga, så tar jag de äldre... men där stötte jag på protester minsann. Mycket vill ha mer.
Pga Milis träning, så kom vi hem sent.... efter "läggdags".
En liten munfight, med utgång av Oliwer som vinnande part, så fick han spela i 20 min... Men när han 21.20 kommer ut och ger sig på en diskussion om huruvida han som barn har rätt att se "Helenius hörna" sent på kvällen en vardagskväll... så var gränsen nådd.

Nä... det verkar inte funka... ska jag lägga mig i? Eller... nä... eller kanske... hrm... Måste nog kika in och kolla läget för hennes ljud hoppar och studsar på mina nerver....

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Slappna av njut av att någon annan ta tag i det jobbiga. Ta en kopp kaffe titta in i brasan och koppla bort alla ljud och njut.

2010-10-29 @ 17:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0