Åååhhhh... Doh!

Efter att återigen sökt prästen för dopet, med negativt resultat så börjar jag ÅTERIGEN fundera på det här med namngivningscermoni.
Beslutsångesten är brutal, och jag önskar vissa traditioner samtidigt som jag blir s å lack på att jag tvingas jaga denna präst.
Kanske är han sjuk, så jag ska inte lacka ur ... men jag måste ju få veta hur det fungerar.

Eftersom jag inte är troende, utan väljer kyrkan av andra anledningar, så är det viktigt för mig att tiden ÄR där, men mycket mycket kort.
Damen som ansvarade för bygdegården råkade mumla för sig själv, när hon räknade ut vilken tid vi skulle vara på plats... att:
- "Gudstjänsten börjar 12 och tar si och så lång tid... då är dopet vid 13 el 13.30... och ni är här vid... "

Rysningar gick igenom hela min kropp..... ska.. . ska jag lyssna på en gudstjänst i över en timme innan dopet?
Ska jag skriva på inbjudningskorten: "Ta med sittdyna, detta kommer ta låååång tid".

Hur som helst.
Dopet är endast 3 veckor bort.
Inbjudningskort hade jag tänkt att beställa - men det är lev tid på.
Kan man ha så kort osa tid som 1 vecka?

Ååååååååå...... DOH!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0