Galet oj oj oj oj

Söndag och jag har inte hunnit med mer än EN uppdatering!
Helgen är dessvärre över igen, men vi har fått mycket gjort (även om vi hade kunnat få mer gjort). Fåglarna är fortfarande kvar i huset, men vi tvingades prioritera annat.
Käre bror kom på besök och innan dess var vi ute och röjde på tomten.
Egentligen borde man inte planera vad man ska göra på helgen, för då får man ju mer gjort. Tanken var ju att vi skulle vara borta idag, men stannade hemma pga P´s förkylning..... och då känns det helt plötsligt som om man har gjort massor, eftersom vi inte hade förväntat oss att få ngt gjort idag alls ;-)

Härligt underbart det är när det är kallt och man ser frosten ligger kvar.
Vi stötte på en vattenpöl med is på som inte skall vara där den var... så vi hackade sönder isen på den SOM VAR 2CM TJOCK!

Veckan som kommer nu har vi fullt upp, med bakning och dyl inför dopet. Jag måste ta tillvara på den tiden vi har, trots att det är två veckor kvar.

Philippas förkylning lossnade "äntligen" idag och trillade ner i näsan. SKÖNT, för då kan jag iaf hjälpa henne att andas lättare när hon skall äta och nu på kvällen så drack hon 2 dl välling i ett svep, för första gången någonsin. Misstänker att hon var ganska så hungrig....
Febern lyckas vi hålla borta med alvedon och jag hoppas natten blir lugn.

Kvällen har jag tillbringat med att planera upp hur Julafton skall vara.
Förtidigt kan tyckas för vissa, men det är många som kommer hit och jag vill att allt skall vara klart utan att det är 10 st som försöker planera samma sak.
Nu får de komma när de vill och alla kan slappna av utan att springa runt och fixa en massa. Bara umgås och njuta av Julen.
Ett mysigt restaurangbesök vill jag även försöka få ihop nu i december.... eller kanske redan den 26e november :-)

Kommentarer
Postat av: Satu

Jag vill gärna äta på restaurang =)



Å, jag har med planerat julafton redan. Ser faktiskt fram mot den för första gången på väldigt länge =)

2010-11-07 @ 22:07:43
Postat av: Cin

Bra, då är vi iaf 4 ;-)

2010-11-07 @ 22:12:23
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0