Mera sol!

Jag vaknar idag upp, medveten om att vädret denna vecka skall bli sämre än den tidigare.... men ändå med ett leende på läpparna.
Önskar bara jag haft minst två starka karlar här, och samtidigt ha kontrollen, så jag kunnat flytta ut badkaret från tvättstugan och in i huset.
Jag måste nämligen lämna Philippa skrikandes i vagnen utanför nästan varje gång jag ska in till tvätten, då badkaret blockerar tvättmaskinen med allt förutom ca 15 cm som jag pressar mig igenom. Med den enorma ytan kan jag inte ha Philippa i bärsele samtidigt som jag öser ur maskinen.
Inte heller har jag någon tvättkorg att lägga tvätten i, då den blev kvar hos svärmor....

Visst är det långt ifrån 25° i skuggan nu på morgonen, men i solen är det iaf lite värme och jag hoppas det ligger i sig så pass att jag kan dra igång gräsklipparen och köra på vissa ställen.
Är en aningen orolig över att jag kanske kör sönder den pga allt grus som ligger lite här och var... men jag måste försöka köra mellan gruset medans jag fortfarande kan se det.
Att det kom regn efter solsken, och verkar komma solsken igen... gör ju inte direkt att det växer saktare ;-)

Nu är det v 21 och onsdag nästa vecka är det dags för besiktning av huset :-) Yeeeeyyyyyhhhh!
Efter det får vi flytta in :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0