Ica kort

Tog hem en blankett för att skaffa Ica kort, och med det sedan även införskaffa mig självscanningsmöjligheter. Underbar uppfinning ju... så länge jag inte blir haffad och skall dubbelkollas... då kan det dra ut på tiden.
Tanken för mig är annars att det ska gå så fort som möjligt, och att jag ska slippa packa upp på bandet, och sedan ner i kassar....
Ryggen pallar inte, och Philippa har som standard att vakna när vagnen står still.... så kassabiten blir alltid under en väldans stress...
Att få "matpengarna" direkt på kortet skulle underlätta planeringen en stor del.



När jag fyller i kan jag ju även begära ett extra kort för maken, kan ju hända att han handlar någongång oxå.
Mycket riktigt.
Så gör jag.
När det kommer till "datum och underskrift" biten, så tänker jag mig inte för utan sätter min signatur även på hans ställe. Upptäcker det efter halva, och försöker då snirkla till den så den skall se ut som hans namn....
Fuck!
Båda måste med och legitimera sig.... då kommer jag ju inte kunna lämna in den här på evigheter.
Maken är ju aldrig hemma.....
Nu måste jag åka hela vägen och ta en ny blankett.... Men det kanske itne gör ngt, då jag ändå måste byta de babyskor jag köpte... eftersom det blev två vänsterskor istället för som sig bör, en av varje.
Och när jag ändå är där... kan jag ju kika lite på Jysk, och ta en sväng in på systemet och köpa vin.
Det kommer nog tyvärr visa sig vara väldigt dyrt att skaffa mig ett Ica kort.....

Måste rota fram öronpropparna oxå... maken är förkyld.
Inte ville han bo hemma hos svärmor tills han blev frisk, så jag antar att han kommer hem....
Han får jättegärna vara här... men när han är förkyld.....
Han snarkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0