Friidrotts dag!

Den här veckan har det inte varit mycket skola... och idag är sista dagen "med" skolan kanske man ska säga då.
I måndags hade de en teater dag.
Några lektioner blev det nog, men eftersom det blir utflykter varje gång det är ngt jippo, så tar det nästan hela dagarna.
Teatern var Trollkarlen från Oz och den var tydligen väldigt bra.

Igår var det skola, men då slutade båda kl 13.45 och idag är det friidrotts dag hela dagen.
Emilia var väldigt noga med att hon skulle ha sina "innebyxor" som är typ joggingbrallor i bomull, fast som slutar mitt på smalbenen istället för att gå hela vägen ner.
Det var väldigt viktigt med dessa.
När hon kommer till skolan vill hon dock inte kliva ur bilen, för det visar sig att ALLA barn har enkla bomulls joggingbrallor som hon nobbade.
Det är inte lätt att hänga med i modet här, och jag måste säga att Emilia faktiskt har släppt den där extremt klädtokiga biten.
Hon har även börjat äta mer normala potioner (hon åt väldigt lite tidigare och var extremt noga med att "bli smal").
När det gäller skitsaker, så är hon fortfarande vädligt noga med vad hon stoppar i sig... men inte lika intensivt.
Jag är så grymt glad över vår flytt hit!

Snart dyker de upp när de har cykelutflykter, och annat skoj.
Emilia, som känner sina föräldrar väldigt väl, informerar sin lärare att hon väldigt gärna vill välja cykelturen... men inte har en fungerande cykel.
Det är nämligen punka på den och det har varit det sedan förra sommaren... hehe.
Hennes lärare säger då bara:
- "Men ta med den till skolan då, så fixar vi den tillsammans"

Hade detta skett på den gamla skolan? Skulle inte tro det.

Solen skiner idag.
Maken skall på begravning.
Eva R.I.P
Själv skall jag fortsätta ge mig på vedhögen tills det är dags att plocka kidsen (förutsatt att jag får det för Philippa).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0