Bye bye helgen!

Vänta nu... hur lång tid har jag egentligen kört med viktväktarna?
Kommer inte ihåg när jag startade, men det är iaf inte många dagar som jag har hållt på.
Vägning är på söndagar och veckans viktnedgång pekade på hela 2,8 kilo!
Yeeeeyyyyhhh börjar bra...
... men ändå inte.
Rekomenderat är att "ammande" inte skall gå ner mer än 0,5kg i veckan och det har jag ju då med andra ord hoppat över nästan 5 dagar :-) hehe....
Omfången, på många lämmar, har även minskat med mellan 2-8 cm!!!

Man gillar ;-)

Shoppade en massa kläder idag... till kidsen, shorts till mig.
Det var inte tänkt så, utan vi skulle bara se om vi kunde finna en liten solhatt till lilltjejen.... men det slutade med mer.
Två shorts, En fotbolls dress, en jacka till Oliwer
Tre mössor/hattar till Philippa (såg en sådan söt sjal, så jag var ju bara tvungen).
Två shorts/knickers till Emilia... men vi kunde nog ha shoppat upp hela den avdelningen till henne. Tycker de kläder som är nu är så tuffa... men allra finast gillar jag de som är på Kapphal :-)

Såg ett ansikte jag kände igen, och noterade mycket väl "ignoreringen" ... oj oj oj... om denne bara visste vad skit som snackats om denna stackars person, av folk som numera kallar sig bundis på kram kram basis....
Men det är inte min sak att informera om även om det känns tragiskt att hon tror så väl om fel person...
Men men... life´s a bitch!
Är det något jag lärt mig, så är det att OM jag försöker förklara ngt... eller berätta hur det ligger till, så är det alltid så att det vänds tillbaka till mig.
Vissa människor SKA helt enkelt komma undan med allt. Så är det bara.

Natten till idag var en pärs.
Först kunde inte Emilia sova... så jag satt med henne till kl 0.00
Sen knorrar Philippa av magknip. Visserligen inte skrik, men hon sover bredvid mig så jag vaknar så fort hon rör sig... och hon låg och vred sig fram och tillbaka samtidigt som hon knorrar.
Vid 04.30 väcks jag av vår "inneboende" som trampar fram och tillbaka...... igen.
I tron om att han kanske har blivit dålig i magen (varit i väsby... brukar slinka ner en och annan bit där som kanske inte borde) så jag gick ut med honom.
Men icke...
När jag kommer in igen, trött som en gnu, så märker jag att det är en jävla flugjävel.
Hunden blir alltså inte bara nojjig av humlor stora som flygplan, utan även små flugor!!!



OCH DE kommer i massor just nu....
AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!

När vi äntligen får honom att lägga lugna ner sig... så sätter maken igång med sina snarkningar.

Vid det laget var jag gråtfärdig, och just nu.... fruktansvärt trött!!

NU... iväg till skolan med kidsen, som stolta har sina nya kläder på sig :-)

BTW... när vi åkte hem, så möttes vi av alla människor som haft långledigt på sina land... men sorgligt nog var tvugna att bege sig hem till storstaden och jobb.... men vi.... vi åkte ut till vårt härliga underbara land. Till en superhärlig kväll och njöt av att äntligen vara hemma igen ;-)
Mwoooaaaahhahahahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0