Sökes

Sökes - Inspirerande och vardagsfina föräldrabloggar.
Låter ju nice... dessvärre är inte min blogg varesig under inspirerande eller vardagsfin.
Inte heller tror jag mitt språk och detaljer klarar sig under gränsen "föräldrablogg".
Fan... t o m Emilia censurerar den ju.
Nääääeeee... Hoppar det!

Däremot har jag funderat på att byta design på bloggen, men jag är ju inte så hemma på pillret och kan inte göra egna stora banners och dyl...
En massa bling bling och fina detaljer vill jag inte heller ha.... hrm... kanske ngt att lära sig sedan.
Först skall jag nosa mig in i apples egna värld när det gäller photo ;-)
När Pippa kommer, lägger jag datorn åt sidan... endast för att uppdatera bloggen med.... för jag är så innerligt trött på dator just nu.
Har ju inte gjort ngt annat de senaste månaderna.

Hade en liten saknads disk ang "riktigt kök", som jag råkade uttrycka mig.
Med riktigt kök menar jag en elvisp som inte är sedan dackefejden och andra maskiner som jag brukar använda. Inte att glömma min underbara assistent som jag fick i julklapp, men som fortfarande står ouppackad.
Möjligheten att kunna baka färskt bröd varje morgon m.m
Problemet här.... är att det finns inga sådana maskiner.
Det fanns inte ens en slickepott tidigare (vissa småsaker har jag iaf skaffat in hit).
Ugnen fungerar inte, och även om den gjorde det så finns det inget som helst att baka med.
För personerna här pysslar inte med sådant.
Alla är ju olika.
Men....
"Jag ska inte klaga för det finns en tom lägenhet, som det bara tar 10 min att åka till med bil och där det finns en ugn så jag kan baka om jag vill det!!!"
- Japp.... ska tänka på det när jag ska baka inför kidsens avskedsfest.
När Pippa är ute och jag verkligen kan ta mig dit till den här tomma lägenheten för att se om det finns de prylar jag e van att använda.
Eller.... så kan jag helt enkelt bara få sitta och tråna och längta efter mitt egna kök, sakna mina egna saker och maskiner. Längta och drömma mig bort med ett leende..... mmmm.... nybakat bröööööd!!!
Jag blundar och är tyst. Suckar lite lätt och tänker....
Jag vet inte hur det är att leva hennes liv, och hon vet inte hur det är att leva mitt. Jag svär på att jag låter sången vara ifred, för det är inte min grej ;-)



Avskedsgrejen:
Kidsen skall ju ha en avskedsfest/fika så fort Pippa kommit ut och vi vet vilket datum vi ska flytta. Det är en av sakerna som jag vill planera inför, tillsammans med kidsen.
Nu börjar det som sagt var närma sig, och vi har planerat några små detaljer.
Ollan nöjer sig med ett fika efter skolan, medans Emilia vill ha det mer som .... bjudning.
Vi har ju inte eget boende, och även om det skulle fungera mer än väl att ha det här... så vill hon inte det. Alternativet att ha det i skolan, vill hon ena stunden... men inte nästa.
Så vi får se hur det blir.
Inbjudningar vill hon ha också. Det blir små cellofanpåsar med en ros i, samt en lapp med instruktioner.
... sen var det det där med bakningen också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0