Snark

Hrm... går inte riktigt som jag tänkt mig.
Nu lyckas jag sitta vid datan snabbt, för första gången på hela dagen.
Philippa sitter bokstavligen fast vid mitt bröst från det att hon vaknar tills ... ja... tills nyligen.
Hon släpper tillfälligt, och så lägger jag ner henne.... så  vaknar hon igen.

Trots att vi ville vänta med napp ett tag, så försökte jag iaf idag och hon tar den. Vill inte låta henne ha den så mycket innan hon kommit igång ordentligt med amningen... men lite då och då är ok.

Maken fick åka iväg själv och fixa prylar idag... vill inte ta ut Philippa riktigt ännu... softa ett par dagar till bara.
V 15 räknar vi ju med att flytta ut till Huset, så avskedsfikat är nu planerat till den 31/3 efter skolan.
Maken får gå med Oliwer, så går jag med Emilia.
Emilia hade velat ha en fest istället, men hon får bjuda hem tjejer när det blivit mer vår istället... så kan hon ha tjejmiddag eller ngt.

Jag måste säga, att jag hade faktiskt glömt bort hur underbart mysigt det är att bara sitta och titta på bebis när hon sover... när hon äter.
Det smackande ljudet när mjölken rinner till, och de gör vad de kan för att svälja allt i tid utan att sätta i halsen.
Att få borra in näsan i hennes hals och känna den underbara bebisdoften.
Det är bara så heelt underbart.
Så kul att se hur hon anstränger sig för att se våra olika ansikten... från mig, till barnen eller maken...

Nu är hon iaf här, och kidsen kommer in varje morgon och äter frukost här inne.... samt kelar med henne så länge de kan innan de går i väg till skolan.
Såååå söta!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0