Så blev det inte....

Tanken, och det jag såg fram emot under dagen igår, var att maken skulle komma hem så vi kunde åka iväg och titta på möbler.
Men när tiden väl var inne för det, så var jag själv ungefär lika rörlig som en 95 årig gammal tant som blivit bestulen på sin rullator.
Jag drömmer mig bort, och inser att jag inte hör till de blivande mammor som går på Yoga klasser och är fullt aktiva fram till förlossningen.
FAN!!
Istället blir det att ta det i helgen, när vi kan göra det INNAN jag gör något annat som att typ sitta i soffan eller så.
Så idag har återigen en dag börjat, av tystnad och tristess.
Inte heller idag kan jag göra många knop, då vi ska bege oss ut till Hallsta för att äntligen plocka hem kidsen :-)

Även i natt hade jag värkar.
Kraftiga.
Det trycker enormt neråt och Pippas rörelser känns ända ner i.... underlivet.
Under själva värken känns det som om urinröret sprättas upp, så något händer ju iaf.... men ingen Pippa.
Börjar fundera på om hon istället för att komma ut, roar sig med att sticka ut en hand eller två bara för att testa värmen/kylan.
Innan vi vet ordet av, kanske hon ligger där och pillar pappa på ryggen mitt i natten ;-)
Mvc på måndag igen, så då ska jag prata med dem om detta (fast jag hajjar faktiskt att hon inte kommer ut utanför med någon lem).

Idag ska maken träffa en person.... och fråga en sak.
Vi har funderat på det länge och väl, och vi vill verkligen ha det så.
Jag hoppas de säger ja!

Jag släpade mig upp med maken idag, för att kunna göra iordning lite grejor som jag inte orkar dagtid. Att gå in till en mamma är som att gå in till en mamma... och jag ville försöka undvika det.
Kanske borde jag istället sitta där inne, men jag känner mig så deppig och ..... överflödig nu i allt.
Irriterad för minsta lilla, och då känner jag inte för att umgås med någon annan än familjen.
Det blir w.o.w idag igen, varvat med någon film så jag ligger ner istället.
Tråkigt som fan.... men om jag somnar så går ju tiden fort iaf ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0