Promisar

Jag som längtat efter en njutbar promenad i solskenet, fick till min stora förstret dras utan solstrålar och med en aningen kyla idag istället.
Så vi höll oss inne.
Snabbis till centrum blev det iaf, utan Philippa, då jag behövde skaffa mig en kräm som assisterar vid problem som lätt uppkommer vid en förlossning.
En kräm som jag inte hade hjärta att be maken införskaffa åt mig... jag tyckte det var pinsamt nog som det var själv.

Självklart är det ju även så, att när man frågar efter ngt.... så får man ett svar.
I mitt fall hade jag varit mer än nöjd med svaret:
- "På den hyllan."
Men det räckte inte... jag fick en utförlig beskrivning på vart det stod.
Visad vart det stod.
Och en genomförlig instruktion med följdfrågor på hur man använder det.
Trots att jag VET att 99% drabbas av det, så kunde jag fan inte minnas en enda minut tidigare i mitt liv då jag tyckt det var så pinsamt att handla på Apoteket.
Hur som... jag gick därifrån med det jag skulle ha.

Hela min lista som jag skrivit för att komma ihåg vad det var jag skulle göra idag... låg oavbockad när jag nu kommer in i cribben ... FUCK!
Dvs... då har jag dubbelt så mycket att göra i morgon.

Drabbades även av en grymt skum huvudvärk idag.... Vita blinkande sken runt ögonen och sprängande huvudvärk.... helt sjukt.
Pga värk i livmodern, har jag fått fortsatt med tabletter även idag....

Svägerskan kom även förbi på besök idag... och SiggeStardust tog hela grejen med "Pippaaaaa" bra mycket lättare än vi trott :-) Han var nästan lite.... stor, och grymt nöjd med det :-)

En strålande vacker "MammaBarn bukett" anlände från Gudföräldrarna idag, och vi hoppas kunna komma förbi snarast så de får träffa Philippa live.


Tack så Jättemycket :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0