Mvc

Tung dag, med massor av hormoner i rundgång.
Jag kan knappt prata utan att gråta och självklart så inträffar det saker som gör att jag reagerar som ett litet barn skriker och gråter hysteriskt.
Och det precis innan vi ska in till BM...
Självklart ser hon ju då att jag är ledsen, frågar om det och tårarna börjar rinna igen...
Sååååååå irriterande att inte kunna hantera hormonerna.
Jag
Kan
Själv!

Hur som helst... fortfarande inte helt ok med allt, så tillbaka på måndag... om det inte kommit ngt i helgen ;-)
Däremot EN förändring:
Pippa har numera stabiliserat sig i mitt bäcken!
Den ni!!
Känns som ytterligare ett steg framåt.

När besöket hos BM är klart, så går vi in i centrum för att möta H.... och stöter på gravidJ.
Även hon är gravid med barn nr 3.... men till skillnad från mig, som ser ut som ett vrak från en strandad blåval, så ser hon strålande vacker ut ... precis som vanligt.
I wish I did....

...
Nyligen hade jag ett samtal med fritidspersonal för Oliwer.
Och något som gör mig fruktansvärt arg är, när ett barn på 8 år hittar på egna förklaringar, så skyller fritidspersonalen på barnet.
Inte en enda gång har någon ringt hem till mig för att kolla att det Oliwer säger stämmer.
Gör mig vansinnig!!
Hur kommer det sig att en vuxen person, anställd för att ta hand om barn, skyller på barnen när de konfronteras av förälder?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Välkommen till min värld. Så har det alltid varit med filip. Lätt att skylla det mesta på honom. Och att inte lyssna på vad han har att säga. Han blir den självklara syndabocken. Fritis tror alltid att dom har rätt eller läraren.

2010-03-11 @ 18:52:52
Postat av: Anonym

Gravid J tackar för din fantastiska komplimang som jag knappt kan ta åt mig av och känner då i samma stund att du kanske menade nån annan än mig... Det kanske var nån gravid J-onna, eller J-essika eller J-ohan (har man ju läst - att "karlar" också kan vara gravida nuförtiden;-) Och då - om det nu är så, så får jag väl bjuda på det och rodna här i min ensamhet... Du såg själv STRÅLANDE ut; lycklig och fin! Kram och lycka till - nästa gång vi ses har du barnvagn...

2010-03-11 @ 22:48:47
Postat av: Cin

Cecilia: grymt skönt att det bara är max en månad kvar....



GravidJ: Helt rätt gissat, det var dig jag menade. Och nästa gång hoppas jag oxå jag har barnvagnen :-) Kanske mässan i kista kan trigga igång det ;-)

2010-03-12 @ 00:19:18
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0