Manual

Nu har jag faktiskt ett par dagar kvar till BF... men 2 veckor innan, och 2 veckor efter är även normalt det med.
Det sägs ju även, att det finns inget du kan göra för att påverka... bebis kommer när bebis vill.
Philippa har ju själv bestämt sig för att djävlas, och jag är övertygad om att hon kommit bra mycket tidigare om jag varit mer rörlig än jag är.

Surfade runt lite och fann en del husmorstips iaf:

Här är ett par tips på vad du ska göra för att vräka din inneboende:

•  Ha sex, men se till att karln kommer i dig, för sperman mjukar tydligen upp livmodertappen. Det är ämnet prostaglandin i sperman som ska vara hemligheten. Samma ämne som finns i den gelé de använder för att sätta igång havande kvinnor på förlossningen. Det du! ;)  (hur gör jag då med maken som verkar så nojjig över att Philippa verkligen åker upp och ner i magen under tiden.... ?)

•  Gå i trappor (då måste jag vara i huset.... men det ska jag göra sen)

•  Drick hallonbladsté. Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern, därav skrönan att detta skall hjälpa. (hallon har väl för fan inga blad... busken som de växer i däremot.... och vart finner jag det mitt i vintern?)

•  Massera bröstvårtorna, 15-30 sekunders stimulans var 30:e minut rekommenderas. Det frisätter oxytocin. (Får inte glömma servetter då rå, eftersom det frisätter även den flytande substans som kommer därifrån naturligt)

•  Städa/putsa fönster (jorå, men surru.... )

•  Gå låååånga promenader (Långa som i låååånga, eller långa som tar lång tid?)

•  Ät riktigt stark mat (Ändrar inte ngt... äter oftast stark mat)

•  Basta (bastun i stugan är insnöad)

•  Bada (Har inget plagg som täcker denna enorma hydda, och tänker inte köpa det just nu)

•  Kräv fotmassage. Trycker man på rätt punkter ska det hjälpa livmodern att dra ihop sig. (jo love... massera mina feta, svullna, illaluktande fötter)

•  Duscha omväxlande varmt/kallt (Gör jag redan... om jag inte duschar kallt, så kommer jag drypa av svett nrä jag klär på mig efteråt)

•  Drick ett glas skumpa (Ja tack)

•  Drick rosenbladsté

•  Hoppa på stället (Ska... det sa Oliwer oxå, han e klok han)

•  Var utvilad (Det har jag inte varit de senaste åren, ligger inte i min natur.... )

•  Ät färsk ananas (been there done that... Annanas har varit supergott under hela graviditeten)

•  Kanel ska ev. hjälpa (Blä!!! Äter bara det på kanelbullar, och vi har ingen ugn)

•  Ät skaldjur (mmmm.... vad?)

•  Se till att göra en massa roliga saker! Murphus lag gäller.

OBS! Vad du än gör: Testa INTE Ricinolja! Det är skitfarligt!


Ett recept på en (apäcklig) dryck som sägs kunna sätta fart på förlossningsarbetet:
1.5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 matskedar honung eller lönnsirap
2 matskedar färskriven ingefära
2 teskedar cayennepeppar

Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten.

Källa: www.familjeliv.se

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja provat det mesta men det funkar inte. Jag säger fortfarande att det blir den 19 mars.

2010-03-04 @ 14:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0