Loooofi!!!!

- " Lofi... jag väger XXX kg nu"
- " Mmmm....... .... ... ... .... .... det e ganska mycket kvinna det.... "

Vad ska jag svara på det?
- " Jag vill ha chokladpudding!"

xxx

Förutom mitt sug efter chokladpuddning, som jag bara intagit vid ett tillfälle, så är min andra dille Te.
Inte vilket te som helst utan liptons Tahiti tillsammans med en tsk citron honung i.... mums!

Jag skulle faktiskt oxå kunna tänka mig en bulle.
Inte vilken bulle som helst utan en bulle med vaniljkräm i. Jag undrar vad de gjorde av de som de inte lyckades sälja idag... slängde de dem, eller var det någon i personalen som fick med dem hem?
Jag hade kunnat offra mig... bara för att vara snäll liksom.
Sådana ska jag baka när jag har tillgång till en ugn igen.
Vanlig rund kardemummabulle, ett snitt i dem och lagom krämig vaniljsåskräm i snittet!
MUMS!

Med tanke på min bristfälliga rörelseförmåga, och sockersuget som jagar mig dag som natt, så är de antal kilon som bosatt sig på min arma kropp likt parasiterna på blåvalen, inte förvånande.
Frågan jag ställer mig är... hur lång tid kommer det ta för mig att detoxa från sockret denna gång?

"Fet mat gör oss mätta medan socker ökar aptiten.
När vi äter sötsaker frisätts ämnen som stimulerar vår aptit och leder till en ökning av kroppsvikten.
Forskning visar att det är sötsakerna snarare än feta matvaror som ligger bakom dagens fetmaexplosion.
"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0