Ack ja....

"Gå ut och se en film, läs en bok eller ta långa tupplurar istället för att måla om bebisens rum eller vika bebiskläder."

Det är en mening i tidigare inlägg som maken fick till:
"Jag ska nu inte anstränga mig ngt alls, utan bara vila"
Så det blir ingen trädgårsmässa för mig alls.
Trots att jag vet att han har rätt... inte i att jag inte får göra ngt alls, men att gå på mässan kommer göra så jag inte mår bra, så blir jag lika ledsen i ögat som ett litet barn som inte får gå till lekparken.
Jag ville ju så gärna.....

Idag har jag iaf hunnit med en tripp till loppisen, där alla äckliga begagnade kläder luktar... begagnat ... utan att finna ngt av intresse.
Jag noterade dock att ett vanligt rivjärn kostade 25kr... vilket de även gör på rusta och IKEA, skillnaden är dock att du då får ett nytt.
Meeeen, jag gjorde ett försök. Men begagnat är inget för mig... inte när främlingar haft det.
Jag var dock främst ute efter bakformar och ett speciellt kakfat, men jag köper dem nya istället....
Fatta att de t o m hade begagnad wokpanna, där tyflonet i botten var förstört... som de sålde för 50 kr!
Varför vill man köpa sådant??


Av en slump snubblade jag även på ett företag som tidigare sålt sängar endast till Hotell och dyl, men som sedan ca en mån tillbaka provar på att lägga in lite annons på blocket oxå för att sälja även till privatpersoner.
Vi bokade en tid, och drog iväg för att kika lite.... och åkte därifrån med en beställning på en helt ny 160x200 (ja, vi tog faktiskt mindre säng än vi tidigare haft.... tyckte det räckte, annars får vi köpa en ny igen... ) inkl vit säng gavel i konstläder för endast 6000:- !!!!!!!!!!!



Exakt en sådan som på bilden!
När vi var där kikade vi även på soffa, som de ska kolla priset på och återkomma till oss.
Känner mig riktigt glad då jag inte hade lust att lägga en förmögenhet på nya sängar just nu, och vi hade kastat de gamla.
Så nu är sängarna klara :-)
De fanns även 90x200 för 1990kr

Kommentarer
Postat av: Emsan

Riktigt snygg gavel=) kram

2010-03-14 @ 00:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0