17 dagar kvar.

I kväll är det Fifa match för grabbarna grus... och hur frestande det än är att ringa "mitt i" då jag vet att maken flyger på telefonen så fort jag ringer... så har jag sagt åt honom att; tro mig... jag ringer fler gånger om det är dags.
Han kommer inte missa ngt.
Men..... jag tvivlar på att hon kommer i kväll iaf. Hon verkar trivas mycket bra där hon ligger.
Visan, som spelats så många gånger förr, återuppspelades även igår kväll.
Oregelbundna kraftiga värkar.

Tänk om hon inte alls blir som de andra.
Tänk om förlossningen istället tar jättelång tid och gör jätteont!
Den som fött barn VET att den där knakande pressande uppslitande känslan när huvudet gör entré INTE är .... njutningsbar.
Jag har så mycket tid att ligga och fundera så jag börjar tro att jag omedvetet bygger upp en rädsla för förlossningen.....

Dagarna tickar på och jag hoppas verkligen hon kommer innan Fredag så M hinner se henne, gosa med henne. Självklart får hon ju bilder skickade till sig iaf... men det är inte samma sak när hon "hållt mig sällskap" under hela graviditeten.
Något tycker jag faktiskt Pippa kan göra i tacksamhet!!
Vi är många som väntar.....

I går kväll gick jag upp och tog mig en varm skön dusch.... för att avsluta den med iskallt vatten.
Enorm längtan efter att åka till simhallen eller lägga mig i ett bad, så jag kan om än bara för några sekunder, njuta av viktlösheten.
Shit vad nice det skulle vara att bara ligga och flyta......
Alternativen jag har för detta är:
1. Åka hem till gammelnonna, och maken får vänta där.
2. Åka hem till syrran.
För det är endast på dessa platser en badbalja finns att finna.



Seeeee så skönt det ser ut...... (om jag kommer i.... )

Gårdagens och dagens dille är Äppeljuice!
Maken åkte så snällt och köpte det åt mig igår kväll vid tio tiden... eller strax innan var det faktiskt så han hann till Homebuy innan de stängde.
En liter hällde jag i mig i ett nafs, och en liter blev kvar till att smutta på idag :-)

Milispilis skall lattja med Lalla idag.... och jag ska lista ut hur jag ska göra med skjuts och hämtning. Självfallet vill hon ju vara där... Lalla har ett nytt husdjur samt att hon har hela sitt rum med saker, och här finns..... ingenting.
Ska kolla med svärfar sen ....
Maken är ju inte hemma och köra bil på e.m är HELT uteslutet för min del.
Men det löser sig nog :-)

Ingen promis blir det idag heller... Ensam med kidsen (ensam som i utan assistans från maken) så jag får itne somna idag. Inte på em iaf.
Oliwer har matteläxa, så den ska vi pyssla med när han kommer hem....

Nu.... är det w.o.w som gäller.



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag väntar också!!!!

2010-03-10 @ 12:55:47
Postat av: nillo

I mitt kar får du plats ;-)

2010-03-10 @ 14:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0