Lycka!

När jag sitter här i soffan och tittar ut över ängarna genom fönstret så kan jag inte låta bli att fråga mig själv: Får man vara så här lycklig?
Jag njuter av livet!
Det betyder inte att det är en dans på rosor, men att jag snarare njuter av det än att känna stressen av att livet tickar på.
Det gör samtidigt att jag känner en enorm längtan till det "vardagliga" livet när vi inte är mitt i en flytt.
Lycka är en berusning, och o jag kan känna sådan här lycka när vi har det så stressigt och rörigt som vi har det... hur kommer det inte då kännas när allt är klart?
Eller... klart helt lär det ju inte bli... nu menar jag bara själva flyttsakerna ;-)

Oliwer börjar på sportfritids idag. Jag hoppas han finner det roligt.
Det är två unga killar, över 18 iaf, som spelar i Vittinge if som dragit igång detta. I sista minuten fick de sponsring av kommunen och kör nu detta på prov.
Denna vecka samt vecka 26. Kl 10 -14
Hans intresse för sport har ökat enormt, men jag måste till min stora sorg ta ur honom ur handbollen. Det är för långt att sitta och åka, samt att fotbollen tar upp så mycket av tiden.
Oliwer jublade när han fick möjlighet att medverka så vi bestämde oss i fredags.
Det är ju trots allt sommarlov och jag vill vara säker på att han verkligen fullföljer detta för det är en underbar sysselsättning för en kille som annars mest terroriserar mamma sin med fotbolls snack som jag inte hänger med på det minsta.

Nej, nu är kaffet urdrucket och det är dags att sätta igång med dagens bestyr. Kanske sover Philippa jättelänge nu, eftersom hon har knorrat till och från sedan kl 05 i morse ;-)
Man kan ju alltid hoppas.

Sedan bär det av till Järlåsa för tanka bilen och införskaffa en supervariat av stövel som vi sett här ute. Som en galosh... stövel fast låg... perfekt när man bor på landet och det är fuktigt gräs överallt :-)
Inga asfaltsbarn här inte ;-)
Efter det är det dags för att ta kidsen till Heby där det vankas mjukglass.
Vi skulle gjort det på avslutningsdagarnas slut (fredag) men då hade jag glömt min plånbok i makens bil så det blidde inget då bilen stod i Bålsta.

Fuck... där vaknade Pippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0